Cinci conaţionali lucrează cu o freză-gigant care sapă tunelul pentru noua magistrală a metroului torinez. Cel mai mult timp şi-l petrec sub pământ. Primele staţii ale metroului din capitala regiunii Piemonte au fost inaugurate în anul 2006, cu ocazia Olimpiadei de iarnă, care s-a desfăşurat în oraş. Primul tronson al metroului parcurge 10 kilometri şi cuprinde 15 staţii. Ultima linie, care va face legătura cu gara Lingotto, va fi inaugurată în luna octombrie. Printre cei 120 de muncitori care lucrează la realizarea noii magistrale se numără şi cinci români.
Leontin Mihăescu (42 de ani), originar din Alba Iulia, a lucrat timp de cinci ani la realizarea căii ferate pentru trenurile de mare viteză care leagă Bologna de Florenţa. Inginerul pentru care a lucrat, Paolo Pediconi, a dorit să-l aibă pe român în echipa sa şi la Torino: „Am văzut cât de muncitor este şi l-am angajat şi pentru metrou”, spune italianul.
Fost jandarm
Leontin şi-a dat demisia din Jandarmerie în anul 1994 şi s-a mutat în Italia. „Aici suntem musafiri, dar uneori muncim mai mult decât ceilalţi şi suntem apreciaţi pentru că nu ne dăm înapoi de la lucru”, spune el.
Bărbatul a obţinut un permis special pentru a repara „Cârtiţa”, aşa cum este botezată freza care sapă tunelul. „Este destul de periculos. Pentru a repara ceva la maşină eşti chiar în faţă, fără echipamentele de protecţie pe care le poartă ceilalţi muncitori.”
Lucrează mai mult decât italienii
Împreună cu Leontin lucrează şi Mihai Fuchilă (39 de ani), din Blaj. Din 2007 în Italia, a muncit ca sudor până când amicul său i-a sugerat să lucreze la linia de metrou.
Compatriotul nostru a învăţat foarte repede tot ce trebuia să ştie despre freza de 440 de tone de care trebuie să aibă grijă. Italienii au fost impresionaţi, mai ales că, date fiind