Preşedintele AVAS consideră că statul trebuie să şteargă datoriile de cinci milioane de euro către stat ale Avioane Craiova SA. El nu exclude posibilitatea ca Alenia Aeronautica să returneze ajutorul de stat, ca în cazul Ford.
Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Mircea Ursache, a vizitat ieri Avioane Craiova SA, ocazie cu care a făcut câteva declaraţii referitoare la procesul de privatizare în care se află societatea. În urmă cu două zile, compania italiană Alenia Aeronautica, unul dintre constructorii avionului multirol Eurofighter Typhoon, a depus oferta finală, îmbunătăţită şi irevocabilă, pentru preluarea pachetului majoritar de 80,9% din acţiunile societăţii craiovene. Termenii financiari propuşi de italieni sunt confidenţiali, iar oferta poate deveni publică numai cu acordul celor două părţi, a subliniat ieri Mircea Ursache.
Acesta a spus că „privatizare“ rămâne un termen al anilor '90 şi nu mai este de actualitate. Acum se poate vorbi doar de „transferul de proprietate de la stat la privat“. AVAS va ţine cont mai mult de investiţiile pe care şi le va asuma Alenia Aeronautica.
Pact sindical contra sprijin de la Bruxelles
Chiar dacă negocierile vor începe în a doua jumătate a lunii iunie, se ştiu deja câteva dintre problemele delicate care trebuie rezolvate. Una dintre ele este contractul Yu-Rom, de fabricare a aparatelor IAR - 93 Vultur, în colaborare cu vecinii sârbi, întrerupt din cauza embargoului NATO împotriva Iugoslaviei. De-a lungul ultimilor 20 de ani, problema a rămas nerezolvată. Sârbii susţin că ar mai avea de recuperat de la români nouă-zece milioane de euro, în timp ce în halele uzinei se află şi acum 37 de fuselaje de avion noi, dar depăşite moral - evaluate la peste 13 milioane de dolari, din câte spun oficialii societăţii. Italienii n-a vrea să se încarce cu acest litigi