Dupa aproape patru ani in care a condus operatiunile Unilever in Balcani, Alexandra Gatej ramane in Romania, de unde va cauta solutii de dezvoltare a businessului pe 23 de piete din Europa Centrala si de Est. Cele mai mari oportunitati in zona Balcanilor sunt acum achizitiile, spune Gatej.
Alexandra Gatej, 43 de ani, a facut parte in 2005 din primul val de promovari de manageri romani la conducerea unor giganti de talie internationala activi la nivel local si spune ca achizitiile de companii sunt mai indicate decat proiectele greenfield in contextul actual.
"In fiecare moment analizam 3-4 oportunitati de achizitii in regiune. In conditiile actuale din economie, care se resimt in fiecare business din industria noastra, companiile mari au mai multe oportunitati decat in ultimii ani: sunt antreprenori care fie simt nevoia de a vinde, fie au un obiectiv strategic de a vinde, adica si-au construit businessul pentru a-l vinde, iar acum a ajuns la faza de maturitate", afirma Gatej.
Preluarea Napoca, ultima tema "pe care am avut-o de facut"
Gatej si-a inceput mandatul de sef al Unilever pe Balcani (South Central Europe) cu o achizitie - preluarea margarinei Sunce de la un producator local - si il finalizeaza tot cu o tranzactie.
"Preluarea inghetatei Napoca a fost ultima tema pe care am avut-o de facut", spune zambind Alexandra Gatej.
Lista tranzactiilor coordonate de ea ramane insa deschisa, pentru ca din pozitia pe care o va ocupa in continuare in cadrul Unilever - aceea de business development manager pentru regiunea Europei Centrale si de Est - Gatej va sta in continuare cu ochii pe piata din Romania si pe celelalte sapte tari din Balcani pe care producatorul vrea sa-si intareasca prezenta.
"Mi-ar fi placut sa facem mai multe achizitii in regiune in ultimii ani", mai spune Alexandra Gatej. Ea precizeaza ca printre cele mai at