"Va fi o filmare dificilă, o filmare de noapte, reunind toţi interpreţii", declarase regizorul George Cornea înainte să se apuce de filmările lungmetrajului "O vară cu Mara", film care iniţial s-a numit "Roadele Pământului", iar apoi "O vară în Bărăgan".
S-a scris despre George Cornea că este singurul regizor pentru care actriţa Teodora Mareş a acceptat să se dezbrace într-un film. Despre scena cu pricina, are o poveste chiar protagonista, interpreta personajului principal din acest film.
În revista Cinema din mai 1989, la scurt timp de la premiera filmului, se scria: "După o trecută (şi trecătoare) «Vară sentimentală» (a lui Francisc Munteanu) şi alte două estivale mai recente, în registru comic: «Nişte băieţi grozavi» şi «De ce are vulpea coadă», de Cornel Diaconu, surprinzând cu prospeţime şi câteva momente mai semnificative din efervescenţa rurală, înregistrăm o altă Vară... de data asta cu Mara, într-un sat din Bărăgan, la vremea secerişului.
Sezon greu şi pentru eroii filmului, şi pentru autorii lui, care sunt prezenţi cu aparatul când la câmp, la strânsul snopilor, când la grajdurile în curs de construire de către echipa unui meşter adus din Maramureş să dea o mână de ajutor (calificat) la asigurarea condiţiilor corespunzătoare nou-sositelor juninci. Activitate febrilă şi la staţia de pompare a apei, cu aspersoarele care ba nu merg, ba ţâşnesc triumfător pe ogoarele ce aşteaptă combinele. Activitate zorită şi pe lotul experimental (...)" şi descrierea continuă.
"O vară cu Mara", o producţie a Casei de filme Cinci, care i-a avut în distribuţie, în afară de Teodora Mareş, pe Ilarion Ciobanu, Mircea Diaconu, Sebastian Papaiani, Lucian Nuţă, Dan Puric, Rodica Horobeţ şi alţii. Autorul care semna articolul din Cinema încheie astfel prezentarea filmului: "Şi totuşi, există ceva atrăgător în această vară cu Mar