Despre Rosia Montana si noua campanie publicitara a companiei "Gold Corporation", cu un ecologist de profesie
Ofensiva mediatica a companiei Gold Corporation era de asteptat, odata cu venirea la putere a partidelor care, in mod traditional, au sustinut-o mereu, in ultimii 12 ani. Hotarata sa-si adjudece aurul Apusenilor, ea ataca pe cale publicitara, scotand din buzunarul investitorilor peste o jumatate de milion de euro, bani frumosi in vremuri de criza! Actualul agent publicitar, d-l Naumovici, ar trebui, totusi, sa stie ca nu poate pacali pe nimeni in tara asta, in problema Rosia Montana. "Fericirea" promisa de compania canadiana a fost "descifrata" de mult de opinia publica romaneasca. Dar cum problema tine, in primul rand, de ecologie (cianurile Goldului ameninta intreg arealul Muntilor Apuseni), am dorit sa aflam parerea unui profesionist al domeniului, devotat cauzei protejarii mediului in Romania, calitati pe care le-a dovedit din plin in scurtul, din pacate, ragaz in care a activat ca Guvernator al Deltei: jurnalistul Liviu Mihaiu.
""Calculele" lor contabile, cu 4 miliarde de dolari profit pentru stat, sunt bune de sketch TV"
- Compania RMGC pare a se fi trezit din "adormire" si lanseaza petarde publicitare. Cum comentati aceasta ofensiva mediatica si calculele privind profitul de 4 miliarde de dolari pentru Romania?
- RMGC nu fost nici o clipa "adormita". Era vorba doar de o strategie de repliere tactica, ca in orice razboi. Sa nu uitam ca avem de a face cu profesionisti care stiu sa-si menajeze fortele, sa loveasca atunci cand trebuie si sa reziste, asteptand o situatie favorabila. In Turcia, intr-un caz similar, au rezistat 20 ani; pana la urma, au invins rezistenta locala si ONG-urile, iar proiectul s-a facut, cu pretul disparitiei unei regiuni... In ce priveste publicitatea, reclama e totdeauna... reclama, nu