Românii se gândesc anul acesta de două ori înainte să se decidă dacă vor contracta o asigurare, iar o mare parte se decid să nu facă un contract de acest tip. Potrivit datelor unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center în colaborare cu Media XPRIMM, în perioada 2 - 14 aprilie, anul trecut 36,5% dintre români aveau în plan ca în acest an să contracteze o asigurare. Anul acesta, doar 22,3% au şi făcut acest pas. Totul se pune pe seama crizei, care modifică
Românii se gândesc anul acesta de două ori înainte să se decidă dacă vor contracta o asigurare, iar o mare parte se decid să nu facă un contract de acest tip. Potrivit datelor unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center în colaborare cu Media XPRIMM, în perioada 2 - 14 aprilie, anul trecut 36,5% dintre români aveau în plan ca în acest an să contracteze o asigurare. Anul acesta, doar 22,3% au şi făcut acest pas.
Totul se pune pe seama crizei, care modifică structural priorităţile cheltuielilor. Astfel, oamenii nu se mai gândesc la aceperirea unor eventuale riscuri care pot sau nu să apară şi preferă să mai restângă din cheltuieli. Deşi la nivel general, acesta poate fi trendul, nu trebuie uitat faptul că în acest an au fost suficiente pierderi de locuri de muncă, astfel încât contractarea unei asigurări trece pe plan secund.
Majoritatea celor care se gândesc serios la o asigurare sunt femei cu vârsta între 18 şi 45 de ani, cu studii medii şi superioare, care au în proprietate o locuinţă, venituri lunare mai mari de 3.000 de lei.
În acest an, 35% se gândesc să încheie o poliţă în anul viitor. Ultima preferinţă este pensia facultativă.