Bucureştenii care câştigă din panotaj sunt cei care locuiesc în apartamentele cu vedere spre marile intersecţii din Capitală. Avantajele unei astfel de târguieli cu firmele de publicitate sunt banii şi, uneori, umbra. Dezavantaje: consumul mare de electricitate şi atragerea insectelor.
Contra unei sume de până la 50 de euro, bucureştenii renunţă la panorama oferită de balcon şi la lumina soarelui. Pe timp de vară, toate acestea sunt binevenite, pentru ca „parasolarul” publicitar păstrează o temperatură mai scăzută în locuinţă.
„Depinde cum priveşti lucrurile. Că nu mai bate soarele e un avantaj, zic eu, şi mai ales aici, la etajul 12”, spune Anica Kopicuc, locatara unui bloc acoperit cu o pânză publicitară, situate în intersecţia de la Doamna Ghica.Vecinul de la etajul 13 nu este, însă, de aceeaşi părere. “Din cauza lămpilor pentru iluminat, seara se umple casa de insecte. Ziua e beznă şi trebuie să stăm tot timpul cu luminile aprinse. Ne-or da ei 50 de euro pe lună, dar tot noi plătim lumina“, susţine Ioan Tecaru.
Nemulţumiţii se resemnează
Pentru a nu intra în conflict cu vecinii dornici de un venit suplimentar, locatarii care nu sunt de acord cu amplasarea panourilor în dreptul apartamentelor lor renunţă la a mai contesta “afacerile de bloc”. “La noi au montat panoul în februarie şi am semnat un contract pe doi ani.
Mie nu mi se pare nemaipomenit, nu mai intră fir de lumină în casă, nu pot să aerisesc cum trebuie şi, când bate soarele, vopseaua emană un miros insuportabil, cred că e şi toxic”, mai spune Ioan Tecaru. El adaugă, resemnat, ca nu se poate pune de-a latul când toată lumea e de acord.
Locatarii sunt, însă, mulţumiţi de promptitudinea cu care îsi primesc în fiecare lună banii de la firma de publicitate.
Trendul este ca firmele care au în permanenţă ceva de anunţat, cum ar fi