Sala Palatului găzduieşte la 12 iunie concertul veteranilor de la Kraftwerk. Trupa este responsabilă pentru dezvoltarea pe care o cunoaşte muzica electronică în prezent. Kraftwerk este poate cel mai bun exemplu al influenţei evidente pe care a avut-o o trupă de avangardă asupra muzicii şi în special a celei electronice. Multe stiluri actuale îşi au rădăcinile în combinaţia inovatoare şi armonică de ritmuri sintetice create de această formaţie în anii ‘70.
Trupa a fost înfiinţată de Florian Shneider şi Ralf Huttler, doi studenţi la conservatorul din Dusseldorf. Cei doi s-au desprins din trupa Organization, alături de care lansaseră un album. Pe lângă formula de bază, în trupă au fost cooptaţi de-a lungul timpului mai mulţi muzicieni. Folosindu-se de flaut, vioară electrică,orgă electronică şi sintetizatoare, Shneider şi Huttler au început să facă muzică.
Primele albume lansate sub numele Kraftwerk stau sub semnul experimentului şi al melancoliei şi sunt mult mai greu de digerat de publicul neavizat. După mulţi ani de la apariţia acestora, Schneider considera aceste materiale ca fiind „arheologie“. Odată cu lansarea celui de-al patrulea album, „Autobahn“, sunetul Kraftwerk se schimbă, devine mai disciplinat, mai ritmic şi dominat de partea electronică.
Piesa care dă numele albumului a devenit primul lor hit. Trupa începe să introducă versuri în piese, de obicei refrene scurte. Apariţiile live, în care trupa foloseşte bateriile sintetice şi instrumentele electronice de percuţie, instrumente inovative pentru acea perioadă, atrage atenţia publicului, care devine treptat interesat de experienţele propuse de Kraftwerk.
Succesul vine odată cu ritmul
Adevărata lovitură o dau în 1978 când lansează „The Man-Machine“, album de pe care fac parte cele mai cunoscute două melodii ale lor „The Robots“ şi „The Mo