Guvernul pregăteşte o nouă modificare a legii achiziţiilor publice, la cererea Comisiei Europene, prin majorarea amenzii aplicate autorităţii contractante pentru anularea unui contract acordat nelegal şi modificarea prevederii referitoare la taxa de timbru impusă firmelor care contestă licitaţii. Legislaţia privind achiziţiile publice a fost modificată de Executiv în luna martie, prin stabilirea unor noi reguli de atribuire a contractelor şi rezolvare a contestaţiilor. Noua leg
Guvernul pregăteşte o nouă modificare a legii achiziţiilor publice, la cererea Comisiei Europene, prin majorarea amenzii aplicate autorităţii contractante pentru anularea unui contract acordat nelegal şi modificarea prevederii referitoare la taxa de timbru impusă firmelor care contestă licitaţii.
Legislaţia privind achiziţiile publice a fost modificată de Executiv în luna martie, prin stabilirea unor noi reguli de atribuire a contractelor şi rezolvare a contestaţiilor.
Noua lege a introdus o taxă de timbru în cuantum de 2% din valoarea contractului pentru persoanele fizice şi firmele care contestă în instanţă rezultatul unei licitaţii de atribuire a unui contract de achiziţii publice, taxă stabilită de Guvern pentru a limita numărul de contestaţii care blochează proiecte, şi a prevăzut că instanţa poate constata nulitatea contractului în mai multe situaţii.
În cazul în care contractul de achiziţie publică a produs efecte juridice sau dacă anularea înţelegerii ar avea efecte negative mai mari decât cele pozitive, instanţa poate sancţiona autoritatea contractantă, dacă există motive imperative de interes general, cu o amendă de până la 2% din valoarea obiectului contractului.
Comisia Europeană a transmis însă recent Guvernului mai multe observaţii legate de noile reguli, arătând că noua taxă de timbru poate împiedica accesul liber la justiţie, iar amenda percepută