Legislaţia fiscală este, de multe ori, dificil de interpretat chiar şi de către experţi. Singurele care pot da lămuriri sunt autorităţile în domeniu, dar explicaţiile lor sunt fie inutile, fie tardive. Firmele, persoanele fizice şi chiar contabilii sau consultanţii fiscali au nevoie, în numeroase cazuri, de clarificări din partea Ministerului Finanţelor sau a Agenţiei de Administrare Fiscală (ANAF) în privinţa modului în care să pună în practică o preveder
Legislaţia fiscală este, de multe ori, dificil de interpretat chiar şi de către experţi. Singurele care pot da lămuriri sunt autorităţile în domeniu, dar explicaţiile lor sunt fie inutile, fie tardive.
Firmele, persoanele fizice şi chiar contabilii sau consultanţii fiscali au nevoie, în numeroase cazuri, de clarificări din partea Ministerului Finanţelor sau a Agenţiei de Administrare Fiscală (ANAF) în privinţa modului în care să pună în practică o prevedere din Codul fiscal sau alte acte normative fiscale. Unii preferă să meargă la ghişeul administraţiilor sau să telefoneze la Direcţia de Asistenţa Contribuabililor pentru a cere lămuriri punctuale. În schimb, există multe situaţii în care sunt necesare răspunsuri complexe, care să poată fi folosite şi ca argument, în eventualitatea unui control.
Deşi în ANAF există o direcţie specializată în asistenţă, care are totodată rol de interfaţă între contribuabili şi direcţiile de legislaţie, răspunsurile pe care aceasta le emite sunt dezarmante. În vreme ce contribuabilul se aşteaptă la o explicaţie fermă pentru o speţă, autorităţile evită să-şi asume o poziţie. „Cel puţin în ultima perioadă, am observat o reticenţă din ce în ce mai mare de a oferi răspunsul la întrebări, fie el afirmativ sau negativ. Se continuă tradiţia răspunsurilor tip „se aplică prevederile legale în materie“ care, de cele mai multe ori, sunt invocate de contribuabil în în