Campania „Nişte ţărani“ pentru Cava D’Oro a câştigat trofeul cel mare în cadrul festivalului Effie. Agenţia Papaya a fost recompensată cu şase trofee pentru campaniile „Nişte ţărani“ (Cava D’Oro), „Care-i treaba cu teflonul“ (Savana) şi „Rocky“ (CEC Bank). Marea surpriză a celei de-a şasea ediţii a festivalului a fost agenţia locală Papaya Advertising, ce a câştigat marele premiu Grand Effie, chiar de la prima participare. Firma de publicitate condusă de Robert Tiderle a fost recompensată cu şase trofee.
Una dintre secţiunile la care Cava D’Oro a câştigat aurul a fost „David vs. Goliath“, ce premiază brandurile abia lansate sau cele mici, ce au reuşit să se impună. La ridicarea acestui premiu, Tiderle a declarat: „Cred că ştie toată lumea cine a fost Goliath (Unirea n.r.). Am avut doar o praştie şi a funcţionat“.
Scala JWT şi Proximity, la prima participare
După Papaya, care a avut cel mai mare număr de trofee, a urmat Leo Burnett (patru)şi Graffiti BBDO (trei premii). Cuplul de agenţii Next şi Cap au luat împreună două premii, pentru promovarea brandurilor „Matache Măcelaru’“ şi „Conu’ Babanu’“.
Pe lângă acestea, Cap a mai primit medalia de aur pentru o campanie ING, iar Next, argint pentru contul Banca Transilvania. Scala JWT, Proximity şi Brands & Bears s-au aflat şi ele pentru prima dată la Effie. Cele trei au fost recompensate cu bronz (campania Jacobs), aur („Valiza“ - Vodafone), argint (Lansarea berii Redd’s).
Şi agenţia Odyssey Communication a urcat pe podium pentru a ridica un Bronze Effie, o recompensă pentru campania „Călătoria“ (Rompetrol).
Cosmote: fără premii
La ediţia festivalului de eficienţă de anul acesta au fost înscrise doar 70 de lucrări, în timp ce anul trecut au fost analizate 90 de campanii. În total au fost acordate 29 de trofee din aur, ar