Constructorul scandinav vizează reducerea emisiilor de dioxid de carbon până la pragul de 50 g/km.
Volvo plănuieşte să devină unul dintre jucătorii majori pe piaţa autoturismelor cu propulsie hibridă.
Constructorul auto suedez a semnat astăzi un parteneriat cu compania electrică Vattenfall, al cincilea producător de energie electrică din Europa, pentru producerea unui autoturism hibrid (diesel-electric), anunţă Reuters.
Maşina, al cărei sistem de propulsie va fi format dintr-un motor diesel şi unul electric (ale cărui baterii se pot reîncărca la o priză obişnuită), ar trebui să apară pe piaţă în 2012.
Potrivit ”Autocar”, emisiile de dioxid de carbon ale viitorului model nu vor depăşi 50 g/km.
În prezent, cel mai cunoscut autoturism hibrid, Toyota Prius, ajuns la a doua generaţie, degajă în atmosferă 89 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs.
Stephen Odell, CEO Volvo Cars, a susţinut în conferinţa de presă organizată cu ocazia semnării parteneriatului că maşina va avea o autonomie de 50 de kilometri exclusiv din rezerva de energie înmagazinată în baterii.
Cifra este relevantă dacă avem în vedere studiul citat de şeful Volvo din care a reieşit că 75 % dintre cei chestionaţi folosesc zilnic maşina personală pentru distanţe mai mici de 50 de kilometri.
Deşi nu a înaintat un preţ pentru viitorul model hibrid, Odell a recunoscut că acesta nu va fi ieftin. El a militat pentru susţinerea (a se citi: subvenţionarea) mai puternică a tehnologiilor alternative.
Maşina de gunoi ”verde”
Planul unui viitor automobil hibrid nu este întâia iniţiativă ”verde” a constructorului scandinav.
La sfărşitul lunii aprilie, primul autobuz hibrid Volvo a intrat în custodia societăţii de transport public din Goteborg, într-un program exp