Ion Mihai Pacepa, fostul şef al spionajului extern românesc, a declarat, într-un interviu acordat cotidianului Wall Street Journal, că preluarea GM de către guvernul SUA îi aminteşte de managementul catastrofal al industriei auto româneşti, din perioada comunistă. Mai citeşte şi:
Dacia lansează Sandero diesel pe piaţa românească
VIDEO General Motors intră azi în faliment
Amintirile lui Mungiu despre Ceauşescu
adevarul.es - Dacia, cea mai vândută mașină din Spania
"Se spune că istoria se repetă. Dacă eşti ca mine şi ai trait două vieţi, ai o şansă de a vedea cum istoria se rescrie în faţa propriilor ochi. Preluarea grupului General Motors de către guvernul american şi sindicatul UAW mă face să mă gândesc la managementul catastrofal al industriei auto româneşti din perioada comunistă, construită în colaborare cu producătorii francezi Renault şi Citroen" , a spus Pacepa.
Când dictatorul român Nicolae Ceauşescu a decis, la jumătatea anilor 1960, că doreşte o industrie producătoare de maşini, proiectul a fost pus rapid în funcţiune.
"Nu ştiam nimic despre producţia de automobile, dar oricum nimeni din anturajul lui Ceauşescu nu se pricepea. Tatăl meu fusese o perioadă îndelungata şef al departamentului de service al subsidiarei General Motors din Bucureşti. În acea perioadă, eu eram şef al programului românesc de spionaj. Ceauşescu m-a însărcinat cu medierea procesului de achiziţionare a unei licenţe de producţie a unui automobil de mici dimensiuni de la un constructor occidental, urmând apoi a fura tot ce ar fi fost necesar pentru producţia automobilului" , a declarat Pacepa, pentru WSJ.
Ceauşescu: Dacia e numai bună pentru idioţi
Trei companii occidentale au intrat în competiţie, iar Ceauşescu s-a decis în cele din urma pentru firma Renault, ce era deţi