Compania americana Bechtel, care construieste autostrada Transilvania, spune ca va fi foarte dificil sa finalizeze lucrarile pe cei 42 km de pe tronsonul Gilau - Campia Turzii pana la 15 noiembrie, conform protocolului incheiat cu Ministerul Transporturilor, pentru ca mai sunt utilitati care trebuie relocate.
"Daca vom finaliza la 15 noiembrie cei 42 km, va fi o minune pentru ca este un program greu de realizat avand in vedere ca utilitatile trebuia relocate pana la 30 aprilie. Din totalul de 38 de utilitati statul mai are de relocat 14, iar noi 7 din cele 9 pe care ne-am angajat sa le mutam", a declarat Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel Romania.
In prezent, din cei 42 km, 18 sunt la primul strat de asfaltare, 12 sunt pregatiti pentru asfaltare, 6 sunt structuri (poduri, viaducte), iar 6 km sunt la nivelul de terasament.
"Se lucreaza pe toti cei 42 km in acelasi timp pentru ca e cea mai buna metoda de a termina o astfel de lucrare. Utilitatile nu sunt usor de mutat in nicio tara si am intampinat astfel de greutati si in alte proiecte pe care le-am derulat in lume", a declarat Michael Mix, directorul de proiect al autostrazii.
Compania a primit anul acesta circa 110 mil. euro din care 4 mil. euro au fost penalitati si restul plati restante din 2008. Sgarcitu a mai spus ca Bechtel mai are nevoie de circa 250 mil. euro pentru a finaliza acest tronson.
Compania americana mai are de incasat de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) 13,5 mil. euro, reprezentand factura lunii martie, care a avut scadenta la 26 mai.
In ceea ce priveste schimbarea modalitatii de finantare pentru portiunea Targu Mures - Brasov, asa cum a anuntat ministrul transporturilor Radu Berceanu la inceputul anului, oficialii Bechtel spun ca este mai ieftin ca o autostrada sa fie realizata cu bani de la guvern. @