În Gara Craiova, trenul Orient Express a adus la sfârşitul săptămânii trecute un atelier de dramaturgie pe şine, spectacole de teatru ale căror subiecte sunt inspirate de realitate: întâlnirea Estului cu Vestul, călătoriile, exilul..
Vineri, la linia 1 din Gara Craiova, trenul Orient Express a făcut popas. O garnitură de tren intens colorată, cu inscripţii ce aminteau de vechiul tren, aducea cu ea teatrul european, cu spectacole puse în scenă într-un vagon special. Iniţiativa salutată de publicul destul de numeros adunat la ceas de seară pe peronul gării aparţine Teatrului de Stat din Stuttgart. De butaforia mobilă s-au ocupat Căile Ferate din Turcia. Trenul a plecat din Ankara, a făcut escale la Istanbul, Bucureşti, ajungând şi la Craiova. Peste tot au fost puse în scenă trei piese de teatru: „Ex-press“ de Sirin Aktemur Toprak, din Turcia, „80 de zile şi 80 de nopţi“ de Soeren Voima, din Germania, şi, în interpretarea Teatrului „Marin Sorescu“ din Craiova, „Occident Express“ al lui Matei Vişniec. Cu această din urmă piesă a început vineri şi incursiunea în lumea teatrului pe peronul gării. Geni Macsim, Adela Minae, Raluca Păun, Dragoş Măceşeanu, Ştefan Mirea, Marian Politic au devenit, pe rând, personaje care populează într-un decor autentic românesc lumea gărilor. Pe parcursul întâlnirii cu Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ au fost prezenţi cerşetori, străini, emigranţi sau oameni cu ştaif, adunaţi în piesa „Occident Express“ a lui Matei Vişniec, regizată de Alexandru Boureanu.
Cum s-a născut „Occident Express“?
Dramaturgul român Matei Vişniec a scris „Occident Express“ special pentru proiectul „Orient Express“. Piesa prezintă trenul ca o parte importantă în istoria poporului nostru în ultimul secol. Trenul a câştigat importanţă în picturile, visurile şi vieţile noastre, în ceea ce priveşte civilizaţia noastră, precum calul şi căruţa