IMPACT Acordul de liber schimb dintre UE şi Coreea de Sud, care va fi semnat până la sfârşitul acestui an, sperie marile grupuri europene producătoare de autovehicule, electronice, textile şi cauciuc. Luna mai a adus din nou la masa tratativelor delegaţi ai Uniunii Europene şi ai Coreei de Sud în încercarea de a găsi soluţii la divergenţele apărute înainte de semnarea unui acord de liber schimb (FTA), estimat la 71,4 miliarde de euro. Deşi mulţi analişti se aşteptau ca docum
IMPACT Acordul de liber schimb dintre UE şi Coreea de Sud, care va fi semnat până la sfârşitul acestui an, sperie marile grupuri europene producătoare de autovehicule, electronice, textile şi cauciuc.
Luna mai a adus din nou la masa tratativelor delegaţi ai Uniunii Europene şi ai Coreei de Sud în încercarea de a găsi soluţii la divergenţele apărute înainte de semnarea unui acord de liber schimb (FTA), estimat la 71,4 miliarde de euro. Deşi mulţi analişti se aşteptau ca documentul să fie parafat, singurul rezultat al întâlnirii a fost încă o amânare. „Există încă unele probleme care îşi aşteaptă rezolvarea. Nu va fi uşor, dar am încredere că vom fi capabili să ajungem la o concluzie cât mai curând posibil în viitorul apropiat“, a declarat preşedintele coreean, Lee Myung-Bak, în timp ce presa prezentă la întâlnirea din 23 mai a concluzionat că semnarea acordului va avea loc până la sfârşitul acestui an.
Piedici şi lupte de culise
Principalele motive care au stat în calea acordului au fost legate, aşa cum era de aşteptat, de eliminarea a peste 90% din taxele de import, fapt ce ar permite coreenilor să îşi comercializeze produsele în Europa la preţuri mult mai avantajoase decât cele actuale. Spre exemplu, multe dintre vehiculele mărcilor Hyundai, Chevrolet şi Kia, produse în Coreea, vor beneficia de o reducere a preţului cu circa 10%. Astfel, modele precum Chevrolet Spark,