Un studiu al Centrului pentru Resurse Civice (CRC) şi Universitatea Tomis arată că autorităţile locale sunt dezinteresate de problemele localnicilor. Petiţiile oamenilor sunt rezolvate cu întârziere. CRC a studiat care este disponibilitatea funcţionarilor publici în relaţia cu proprii locuitorii care vrând-nevrând ajung şi la ghişeele funcţionarilor publici.
Lipsă de transparenţă
Cercetarea a fost realizată de organizaţia neguvernamentală la nivelul oraşelor Năvodari, Ovidiu, Murfaltar, Băneasa, Cernavodă, Hârşova, Negru Vodă, Eforie şi Techirghiol. Au fost şi bile albe, dar cele mai multe au arătat cât de greu reuşesc locuitorii să obţină un răspuns la solicitări, dar şi faptul că nu sunt bine informaţi despre activitatea unui consiliu local şi a unei primării.
Lipsa de transparenţă a ieşit în evidenţă când s-a ajuns la primăriile Ovidiu, Hârşova şi Băneasa. Angajaţii de la Negru Vodă şi Năvodari se mişcă încet când trebuie să rezolve petiţiile localnicilor, iar la Hârşova şi Ovidiu, atitudinea funcţionarilor lasă de dorit.
Preşedintele CRC Cosmin Bârzan spune că timp de şase luni se va desfăşura proiectul „Primăria în slujba cetăţeanului“ care se doreşte să vină în sprijinul autorităţilor locale în comunicarea cu cetăţenii. Vor fi organizate dezbateri publice despre problemele comunităţii şi se vor edita 5.000 de pliante despre rolul şi atribuţiile autorităţilor locale care vor fi distribuite cetăţenilor. Acţiunile de educaţie civică vor ajunge şi în şcoli, iar în fiecare localitate, manifestările vor avea drept scop informarea oamenilor despre problemele cu care se pot adresa la primărie. CRC va crea şi un website al primarilor, care să reflecte modul în care aceştia răspund problemelor localnicilor.