Firma de recrutare si formare Activaction, infiintata anul trecut de Alain Lebourg, un francez de 54 de ani care a lucrat vreme de 30 de ani in grupul Renault, timp in care a fost si director de vanzari speciale in cadrul Dacia, a inregistrat afaceri de 40.000 de euro in 2008.
“Este un rezultat bun tinand cont ca am inceput sa functionam abia din luna mai a lui 2008. Cel mai important contract pe care l-am semnat anul trecut a fost de 10.000 de euro”, spune Lebourg, care detine functia de managing partner in cadrul Activaction. Printre clientii firmei se afla deja nume ca Cetelem, Lafarge, Alcatel Lucent sau Renault. “In prezent, portofoliul nostru cuprinde aproximativ 15 clienti, insa pentru a ne dezvolta businessul ar trebui sa avem de doua ori mai multi clienti”, mentioneaza Lebourg. Costurile lunare de functionare ale Activaction, care are un angajat full-time si patru angajati in regim de colaborare, se ridica la 2.000-2.500 de euro.
Activaction are doua directii principale de business, recrutare si training, la care se adauga si alte servicii, cum ar fi outplacement (consilierea angajatilor care parasesc o organizatie), team-building, coaching sau limbi straine. Tarifele practicate de firma pentru serviciile de formare profesionala variaza intre 500 si 1.000 de euro/zi/grupa de 10-12 participanti, in conditiile in care pe piata locala de training tarifele medii practicate de marii jucatori sunt cu 500 sau 1.000 de euro mai mari.
Pe segmentul de recrutare, firma percepe un comision echivalent cu un salariu lunar net al candidatului plasat. La nivelul pietei, firmele de recrutarea tarifeaza dupa mai multe metode: pe baza de avans, sub forma de success fee (incasarea banilor se face doar dupa ce s-a plasat candidatul) sau pe baza unui procent din salariul brut/net anual al candidatului. Coachingul, celalalt segment important prin intermediu