Ion Lazar, care controleaza grupul cu activitati de transport International Lazar Company, spune ca reducerea comenzilor din primele patru luni va constitui un decalaj dificil de recuperat, dar grupul pe care il controleaza va ajunge la o cifra de afaceri consolidata de 80 de milioane de euro, la fel ca in 2008.
"Va fi o conservare a rezultatelor. Am scazut pe unele businessuri, cum ar fi logistica, dar pe grup ajungem la 80 de milioane de euro", a spus Lazar.
Proprietarul International Lazar Company, una dintre cele mai mari companii locale de transport, detine si o companie de servicii logistice, dar si producatorul de utilaje petroliere Mecanpetrol Gaesti, fosta statiune de mecanizare si agricultura Agromec Topoloveni si compania Bat Bascov din sectorul extractiei de titei si al forajului.
Afacerea principala este insa compania de transport, fondata in 1994 si care opereaza o flota de circa 350 de camioane. Lazar spune ca in semestrul doi flota ar putea sa creasca prin achizitia de noi camioane DAF. "Anul acesta nu avem planuri mari pentru dezvoltare. Va trebui sa achizitionam cateva zeci de camioane, tot DAF, dar nu am previzionat inca un buget. Vom avea nevoie de ele in a doua parte a anului, pentru ca atunci demaram proiectele cu noii clienti", a spus Lazar.
Cea mai mare parte a transporturilor efectuate de International Lazar, circa 75% din volumul total, sunt realizate pe rute externe.
Lazar a limitat si dezvoltarile logistice, astfel ca in 2009 va fi construit un singur obiectiv, in Pitesti, cu o suprafata de 900 de metri patrati. Lazar Logistics administreaza un depozit de 9.000 de metri patrati in Bascov, langa Pitesti, si are in plan constructia a inca doua centre logistice, unul in Bucuresti si unul in Pitesti. Omul de afaceri pitestean este asociat cu operatorul logistic international Hoedlmayer, care opereaza un antrepozit