Campania de promovare a brandului Cava D'Oro, bautura spirtoasa din segmentul economic din portofoliul Alexandrion, a castigat marele premiu din cadrul Galei Effie 2009, festivalul industriei de advertising care premiaza eficienta in atingerea si depasirea obiectivelor de marketing si comunicare.
Astfel, Grand Effie a ramas si anul acesta tot in industria bauturilor, dupa ce in 2008 acest premiu a fost castigat de campania realizata pentru berea Timisoreana, brand din portofoliul Ursus Breweries.
Marea diferenta consta in faptul ca in timp ce in 2008, acest premiu era castigat de un brand din segmentul mediu cu vanzari de peste 100 de milioane de euro anual, anul acesta premiul a intrat in posesia unei marci din segmentul economic.
Potrivit reprezentantilor Alexandrion, Cava D'Oro a avut anul trecut o cota de piata de 15% in volum din piata de brandy, estimata la aproximativ 200 de milioane de euro - pret la raft.
Reprezentantii Alexandrion spun ca brandul Cava D'Oro a inregistrat anul trecut vanzari brute de 35 mil. euro.
Cava D'Oro a fost in 2008 cea de-a treia cea mai vanduta marca de brandy de pe plan local, dupa brandurile Unirea (produs de Euroavipo) si Alexandrion (Alexandrion), potrivit studiilor realizate de compania de retail audit MEMRB. Acestea, impreuna cu Milcov (Zarea) si Iancu (Prodvinalco) au realizat anul trecut 65,4% din vanzarile in volum ale pietei de brandy si 67,2% din vanzarile in valoare.
Campania si spotul castigator au fost realizate de agentia Papaya Advertising. Desi aceasta a fost prima participare la Gala Effie a agentiei infiintate in 2004, Papaya Advertising a castigat cel mai mare numar de premii din cadrul editiei, sase, dintre care patru Gold Effie, un Bronze Effie si Grand Effie.
Jumatate din aceste premii au fost obtinute de campania Cava D'oro, aceasta castigand Golf Effie in categoriile