Microsoft Romania, filiala locala a celui mai mare producator de soft din lume, a adaptat bugetele de training la criza, reducand cheltuielile de calatorii pentru formare in strainatate si organizand programe de training sub alte forme, mai ales cu ajutorul expertilor din firma. Compania nu mai acorda cresteri salariale de merit anul acesta, insa pastreaza beneficiile pentru toti angajatii.
"Avem in continuare bugete de training, dar trebuie sa ne aliniem la situatia actuala. Ar insemna o negare a situatiei in care esti, sa nu te adaptezi. Toata lumea taie costurile si este normal sa se intample asa", spune Corina Irimie, HR manager Microsoft, filiala locala a celui mai mare producator de softuri din lume, care numara 260 de angajati in Bucuresti, unde compania detine si Centrul Global de Suport Tehnic (GTSC).
Irimie explica faptul ca programele de training se pot face si sub alte forme, altfel decat cum am fost obisnuiti pana acum. "Avem colegi care au expertiza intr-un anumit domeniu si fac traininguri interne. Deja s-a intamplat acest lucru", spune managerul de HR. De asemenea, anul acesta compania ofera 20 de locuri in cadrul unui program de internshipuri pentru studenti.
In ceea ce priveste industria IT, Irimie apreciaza ca aceasta este mai "norocoasa" decat altele, in conditiile in care serviciile pe care le ofera reprezinta mijloace prin care clientii isi pot eficientiza businessul.
"Nu stiu sa spun daca cei din IT si-au pierdut acest statut (de categorie favorizata de angajati pe piata - n.r.). Este greu de judecat in conditiile acestea, in care nimic nu mai este asa cum era inainte si nu se mai poate judeca cu aceleasi criterii ca inainte. Cine are niste raspunsuri concrete acum fie va avea mare succes in viitor, fie nu stie ce vorbeste", crede Irimie
Pe de alta parte, daca piata se va misca intr-o anumita directie