Mihail Marcu, unul dintre acţionarii lanţului de clinici private MedLife, investeşte 2,5 milioane de euro într-o companie care vinde ambarcaţiuni. Cât de riscant este pariul său? Lui Mihail Marcu (39 de ani) îi plac cifrele. Cu o diplomă de matematician pe perete, parcă este mai uşor să te gândeşti la un business privit de mulţi drept riscant pentru o piaţă aflată mult în urma celorlalte din UE: cea a ambarcaţiunilor de agrement. Dar omul de afaceri s-a uitat pe studiile exi
Mihail Marcu, unul dintre acţionarii lanţului de clinici private MedLife, investeşte 2,5 milioane de euro într-o companie care vinde ambarcaţiuni. Cât de riscant este pariul său?
Lui Mihail Marcu (39 de ani) îi plac cifrele. Cu o diplomă de matematician pe perete, parcă este mai uşor să te gândeşti la un business privit de mulţi drept riscant pentru o piaţă aflată mult în urma celorlalte din UE: cea a ambarcaţiunilor de agrement. Dar omul de afaceri s-a uitat pe studiile existente - e drept, destul de aproximative - şi a constatat că doar un român din 10.000 deţine o ambarcaţiune, ceea ce trimite România în coada tuturor clasamentelor, chiar şi după Bulgaria. „Am ajuns la concluzia că, în câţiva ani, dacă un locuitor dintr-o mie va deţine o barcă, piaţa ambarcaţiunilor ar avea nevoie de importuri de aproximativ 400 de milioane de euro. Iar noi dorim să fim liderul acestei pieţe“, explică Marcu motivul pentru care a decis să înfiinţeze importatorul de ambarcaţiuni NauticLife. Chiar dacă e criză, şi-a propus să vândă anul acesta în România un număr de 20-25 de bărci. Observând că preferatele românilor sunt bărcile cu motor de diferite dimensiuni, în general, Mihail Marcu a deschis de curând, pe malul lacului Mogoşoaia, un show-room în care expune ambarcaţiuni cu preţuri cuprinse între 3.000 şi câteva sute de mii de euro.
„Dacă românii încep să aibă apetit pentru maşini scumpe