Producătorul canadian de piese auto, care a ajuns la un acord de principiu privind cumpărarea mărcii deţinute de General Motors, are deja un plan de redresare pentru viitoarea sa operaţiune.
Opel va deveni o marcă globală şi va reveni pe profit în 2011, crede şeful Magna, cel mai probabil viitorul proprietar al mărcii deţinute de General Motors.
Siegfried Wolf, co-CEO Magna, a declarat că producătorul canadian de componente auto va redresa Opel prin lansarea unui număr impresionant de modele în următorii ani şi, totodată, prin ţintirea unor performanţe deosebire pe pieţe-cheie precum cea din Rusia, notează Reuters.
Wolf a dat încă o dată asigurări că nu se pune problema închiderii celor patru fabrici Opel din Germania. Cu toate acestea, în planurile Magna există un capitol privind renunţarea la 11.000 de angajaţi care lucrează în prezent pentru General Motors. 2.600 din aceştia vor proveni de la uzinele germane.
Pe de altă parte, viitorul Vauxhall, marca sub care se comercializează modelele Opel în Marea Britanie, inclusiv al fabricii din Luton, pare mai degrabă sumbru. ”Companiile care nu sunt profitabile nu fac bine societăţii”, a punctat Wolf referindu-se la componenta britanică a afacerii pe care urmează să o preia.
La finele săptămânii trecute, Magna şi partenerul său, banca rusească Sberbank, au ajuns la un acord de principiu privind achiziţionarea Opel/Vauxhall.
Potrivit înţelegerii, Magna urmează să deţină 20 % din acţiunile companiei, Sberbank – 35 %, General Motors ar urma să păstreze 35 %, iar ultimele zece procente vor reveni angajaţilor Opel.
Tranzacţia ar trebui să se efectueze în următoarele cinci săptămâni.