Sfarsitul anilor 1980: General Motors are aproximativ 800.000 de angajati, in intreaga lume, si inregistreaza profituri record, de 4,6 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri atinge 123,6 miliarde de dolari.
In timp ce vanzarile sale reprezentau aproximativ jumatate din intreaga piata din Statele Unite, compania era responsabila pentru bunastarea a aproximativ un milion de americani, in jur de 600.000 de angajati fiind din aceasta tara.
La mijlocul anilor 2000, in ciuda vanzarilor in scadere de pe piata autohtona, la nivel global, GM reusea sa vanda aproximativ 10 milioane de masini anual, timp de trei ani la rand.
Anul 2009 este marcat, insa, de prabusirea gigantului auto, devenit, in istoria sa de peste 100 de ani, un adevarat simbol american. GM si-a pus amprenta asupra Statelor Unite, atat prin povestea sa de succes, transformand orasul Detroit in capitala mondiala a industriei auto, cat si prin brandurile pe care le detine, imagini ale tinerilor americani (Chevrolet) sau a clasei bogate (Cadillac).
Inceputul unei aventuri auto
William "Billy" Durant, un producator de varf al vehiculelor trase de cai din Flint, Michigan, pune bazele General Motors, companie ce va deveni lider al pietei auto mondiale, timp de 77 de ani.
Desi, la inceput, "grupul" consta dintr-o singura firma, Buick Motor Company, in doar cativa ani a achizitionat nu mai putin de 20 de societati, inclusiv Oldsmobile, Cadillac si Oakland, cunoscuta azi sub numele Pontiac.
Dupa ce a pierdut, pentru prima data, in 1910, controlul asupra companiei pe care o fondase, Durant a pus bazele Chevrolet, denumita dupa pilotul de curse pe masini Buick, Louis Chevrolet. Prin intermediul noii societati, reuseste sa cumpere inapoi GM, doar pentru a o pierde la scurt timp, definitiv, conducerea fiind preluata de Alfred Sloan, care a