Producatorul de ambalaje din carton ondulat Romcarton, parte a grupului francez Rossman care mai detine si fabrica Ambro Suceava, a finalizat primele trei luni din acest an cu vanzari de 4,9 milioane de euro, in scadere cu 13% fata de aceeasi perioada a anului anterior, potrivit reprezentantilor companiei.
"Majoritatea producatorilor din auto, care reprezinta 9% din cifra de afaceri a companiei Romcarton, au trecut de la ambalajele de carton la ambalaje durabile de fier sau lemn in scopul reducerii costurilor. Astfel, scaderea cea mai accelerata, de peste 50%, a fost pe segmentul auto", a declarat Cristina Rotaru, directorul comercial al companiei.
Cu toate acestea, segmentul principal in care sunt distribuite ambalajele fabricii este cel alimentar, cu o pondere de 40-45% in total, unde nu s-au inregistrat scaderi semnificative. Producatorul de ambalaje vizeaza in aceasta perioada dezvoltarea pe piata legumelor si fructelor, dar si pe cea a produselor din carne.
"Suntem deja prezenti pe aceste piete, insa ne propunem sa ne dezvoltam pozitia. Piata de legume si fructe este o piata mare si cu potential de crestere. In acest domeniu exista producatori locali care incearca sa se dezvolte", a mai spus Rotaru. De asemenea, compania mai furnizeaza ambalaje si catre producatorii de tigari, care reprezinta 12% din cifra de afaceri. Productia de ambalaje din Romcarton este livrata aproape in totalitate pe piata interna. Rotaru adauga faptul ca anul trecut exporturile au reprezentat mai putin de 5% in totalul cifrei de afaceri. "Incepand cu anul acesta, am reusit totusi sa crestem volumul de cutii livrate la export, principalele tari fiind Bulgaria, Germania, Ungaria sau Cehia", a spus ea.
Evolutia pietei de carton este dependenta de evolutia industriei romanesti. "Cum in primul trimestru a existat o reducere semnificativa a productiei industriale fata