Pentru a avea transport public din Timişoara, primăriile din zona metropolitană trebuie să intre într-o asociaţie de transport în comun.
Primul semn concret de dezvoltare a zonei metropolitane a apărut ieri, când s-au inaugurat primele autobuze metropolitane, spre Ghiroda, autobuzul M30, respectiv spre Moşniţa, M22. „Sunt importante aceste linii pentru că asigură o legătură stabilă locuitorilor din comunele periurbane, mai ales că majoritatea oamenilor lucrează în Timişoara. În acelaşi timp, timişorenii care vor să ajungă în aceste comune au o alternativă în plus”, a spus primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu.
Cheltuieli împărţite
Potrivit directorului RATT Ioan Goia, timişorenii nu vor fi afectaţi la buzunar de noile linii de transport. „Fiind într-o asociţie de transport, fiecare comună o să contribuie cu bani pentru acest transport. În plus, am introdus pe aceste linii autobuze noi care monitorizează numărul călătorilor şi astfel putem gestiona mult mai bine costurile şi cheltuielile”, a spus Ioan Goia.
Avantaj pentru zona periurbană
Potrivit primarului din Moşniţa Ioan Sorincău, noua variantă de transport în comun este mană cerească pentru locuitorii din Moşniţa Nouă, Moşniţa-Veche şi Urseni.
„Noile autobuze oferă nişte condiţii civilizate la un preţ mult mai bun. Până acum un bilet era 3,5 lei, iar autobuzele erau jalnice. Acum biletul este 2 lei. Au fost chiar cazuri când oamenii au coborât la barieră pentru că nu puteau sta de fum”, a spus primarul Moşniţei, Ioan Sorincău. Transportul metropolitan se va extinde şi în alte localităţi din jurul Timişoarei. Următoarele comune care vor intra în asociaţie sunt Remetea Mare, Giarmata Vii şi Sânmihaiu Român.
„În condiţiile în care un abonament cu actuala firmă de transport este de 140 de lei, oamenii ar fi foarte mulţumiţi cu 66 de