Dezvoltatorii de centre comerciale de pe toate meridianele apelează la patriotismul local în încercarea de atrage clienţi.Zilele în care acelaşi proiect de centru comercial putea fi construit în mai multe ţări sunt de mult apuse. Globalizarea pierde teren în faţa valorilor locale. Potrivit unui raport al companiei imobiliare Reis, cu sediul în New York, citat de cnnmoney.com, în primul trimestru din 2009, chiriaşii mall‑urilor au eliberat nu mai puţin de 783.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale.
Această valoare este mai mare cu 9.000 de metri pătraţi decât cea similară înregistrată pe tot parcursul anului trecut. „Consumatorii sunt îngrijoraţi în privinţa activelor lor de bază şi nu mai fac cumpărături“, spune Victor Canalog, director de cercetare în cadrul Reis.
În aceste condiţii, dezvoltatorii şi proprietarii de centre comerciale apelează la diverse metode pentru a stimula apetitul oamenilor pentru cumpărături. Una dintre variante este amenajarea mall-ului în funcţie de o anumită temă, de cele mai multe ori inspirată din valorile sau tradiţiile din zona în care este situat centrul comercial.
Avioane şi circuite de curse
Aviaţia reprezintă tema centrală a centrului comercial LOOP5, dezvoltat de Sonae Sierra şi Foncière Euris în Weiterstadt, Germania. Mall‑ul este situat în apropierea aeroportului din Frankfurt şi al centrului de control al Agenţiei Spaţiale Europene din Darmstadt.
Astfel, atât în interior cât şi în exterior, vizitatorii vor putea remarca numeroasele elemente de design care fac referinţă la lumea aviaţiei. Centrul include un coridor cu design „Jet-Age“ şi traversează istoria de la zona de “Aviaţie Contemporană“ până la cea de „Pionieri ai istoriei zborului“, potrivit unui comunicat al dezvoltatorului.
Compania Ivanhoe Cambridge a anunţat că va deschide în a