Fulger, pana electrica, terorism: In absenta oricaror probe concrete privind cauzele catastrofei, nicio ipoteza nu a fost exclusa marti, a doua zi dupa disparitia avionului A330 Air France deasupra Oceanului Atlantic, relateaza AFP.
Fulgerul
Aceasta ipoteza a fost avansata chiar de compania aeriana. "Cel mai probabil, avionul a fost lovit de un fulger", a declarat luni Francois Brousse, director de comunicare al Airbus. "Avionul a intrat intr-o zona de furtuna cu puternice turbulente care au provocat disfunctionalitati", a adaugat el.
Avionul a traversat o zona celebra pentru frecventele furtuni puternice, supranumita zona "calmelor ecuatoriale". Este o zona de joasa presiune unde se intalnesc masele de aer din emisfera nordica cu cele din emisfera sudica.
Cu toate acestea, traznirea unui avion este un fenomen frecvent care nu antreneaza, in mod normal, accidente grave, remarca expertii, in conditiile in care avionul este construit ca o cusca metalica ce protejeaza habitaclul de fulgere.
O pana de curent a afectat sistemele electronice ale avionului
Avionul Air France a trimis un mesaj automat care anunta o pana a circuitelor electrice la ora 2,14 GMT, potrivit companiei. Aceasta ar putea sa fi fost generata de un fulger.
Si totusi, sistemele vitale ale avioanelor de linie sunt dublate, triplate si cateodata chiar si cvadruplate, impiedicand, in mod normal, o pana totala.
In ipoteza unei caderi totale a circuitelor electrice, avionul dispune de un motor de siguranta care poate produce energia electrica necesara pentru sustinerea celor mai importante sisteme de zbor.
Avionul a fost prins in turbulente deosebit de puternice
La ora locala 04,00 (02,00 GMT), avionul a intrat intr-o zona de puternice turbulente, potrivit Air France.
Astfel de turbulente sunt