Preţurile mari şi serviciile de slabă calitate îi alungă pe străinii care, mai ales pe timp de criză, preferă destinaţiile mai ieftine. Numărul turiştilor străini ar putea scădea anul acesta aproape la jumătate faţă de 2008, când au fost circa 16.000 de persoane. Sursa: Reuters
În opinia operatorilor, criza este doar „bomboana de pe colivă”. Principala cauză pentru care ţara noastră nu prezintă interes este raportul calitate-preţ. Străinii consideră că o vacanţă în România este costisitoare, deşi tarifele oferite pieţelor externe sunt cu 30%-40% mai mici faţă de cele destinate turiştilor români.
Un sejur în Saturn, de exemplu, este la fel de scump ca unul în Palma de Mallorca (Spania) sau în Napoli (Italia), care pornesc de la 430 de euro/persoană.
Mai scump ca Turcia şi Bulgaria
În ciuda anunţurilor optimiste şi a campaniilor promise de autorităţile de la Bucureşti, operatorii germani promovează România cu reţinere. Astfel, ITS, care avea în 2008 un charter până la Constanţa, a renunţat la cursă în acest sezon. Nemţii care vor să ajungă pe litoralul românesc aterizează la Varna, de unde sunt transportaţi cu autocarele.
„Partenerii noştri au considerat că zborul nu a fost rentabil. În aceste condiţii, estimăm că numărul turiştilor se va înjumătăţi, de la aproape 6.000, câţi au fost anul trecut, la circa 3.000”, explică Julian Andrei, directorul Blue Line. Pentru o săptămână la un hotel de trei stele cu transport şi mic dejun in clus, germanii plătesc peste 400 de euro, în condiţiile în care acelaşi sejur în Turcia, la patru stele cu all inclusive, costă 380 de euro de persoană, iar în Bulgaria, sejurul cu transport şi mic dejun costă 250 de euro.
Şi mai puţini ruşi
Cele câteva sute de ruşi care au venit în 2008 se vor reduce cu circa 30%-40% în acest an, e de părere operatorul s