Compania British American Tobacco (BAT), producatorul Kent, a avut in primul trimestru al anului vanzari de 906,7 mil. lei (212,3 mil. euro) la nivel local, in crestere cu 20% fata de T1, ceea ce reprezinta o medie zilnica de 2,3 mil. euro.
"Cresterea de 20% se datoreaza majorarii preturilor indusa de majorarea accizelor la tutun. De exemplu, in luna martie pretul unui pachet Kent era de 6,8 lei, fata de 5,7 lei in aceeasi luna din 2008", au precizat reprezentantii BAT Romania.
Datele indica astfel o stagnare a vanzarilor in volum ale companiei, care detine cota de piata estimata la 45% in prezent.
Tigaretele reprezinta o piata de 2,5 mld. euro anual, cel mai mare sector din industria bunurilor de larg consum din Romania. British American Tobacco este de altfel si singurul producator din FMCG care s-a aflat in 2008 aproape de clubul miliardarilor in euro.
Competitorii BAT, producatorii Philip Morris si Japan Tobacco International (JTI), vorbesc de un declin usor al pietei de profil in volum in primele trei luni din an, compensat de cresterea comertului ilegal. Astfel, in ciuda majorarii preturilor la aceste produse cu circa 20% si derularii unor campanii antifumat finantate de Ministerul Sanatatii, incidenta fumatului nu s-a redus in acest interval. La nivel local, circa 44% din persoanele de peste 18 ani sunt fumatoare, piata inregistrand anual volume de vanzari de 36 miliarde de tigarete, conform datelor prezentate recent de Philip Morris. Incidenta fumatului in Romania este peste media europeana. Spre comparatie, in Anglia aproximativ 25-30% din persoanele adulte sunt fumatoare.
Fiecare angajat al BAT aduce 1,26 mil. euro
BAT Romania a raportat o cifra de afaceri de 3.603 mil. lei (978,4 mil. euro) pe anul trecut, cu un numar de 777 de angajati, ceea ce corespunde unei productivitati de 1,26 mil. euro pe salariat.
Mari