Aşa-zisa lege a salarizării bugetare unice va eşua într-o cacealma. Raportul 1/15 va fi mulţi ani inoperabil, pentru simplul motiv că salariul minim ar trebui să crească la un nivel nesustenabil de TIB. Cea mai ordinară manevră urmăreşte, însă, menţinerea în afara criteriilor legii a unor categorii puternic privilegiate azi. O aberaţie scandaloasă vizează regiile şi societăţile (companiile naţionale) cu capital de stat, care sunt exceptate, urmând a a Aşa-zisa lege a salarizării bugetare unice va eşua într-o cacealma. Raportul 1/15 va fi mulţi ani inoperabil, pentru simplul motiv că salariul minim ar trebui să crească la un nivel nesustenabil de TIB. Cea mai ordinară manevră urmăreşte, însă, menţinerea în afara criteriilor legii a unor categorii puternic privilegiate azi. O aberaţie scandaloasă vizează regiile şi societăţile (companiile naţionale) cu capital de stat, care sunt exceptate, urmând a a
Aşa-zisa lege a salarizării bugetare unice va eşua într-o cacealma. Raportul 1/15 va fi mulţi ani inoperabil, pentru simplul motiv că salariul minim ar trebui să crească la un nivel nesustenabil de TIB. Cea mai ordinară manevră urmăreşte, însă, menţinerea în afara criteriilor legii a unor categorii puternic privilegiate azi.
O aberaţie scandaloasă vizează regiile şi societăţile (companiile naţionale) cu capital de stat, care sunt exceptate, urmând a avea salarizare specială, sub pretextul că aduc venituri. Dar beneficiul ar trebui să se verse integral la bugetul statului, care este patronul acestora - spre a fi redistribuit echitabil în întregul sistem - iar nu să rămână la dispoziţia unor structuri care mai au şi datorii imense la buget (CFR - 400 milioane lei noi, Huila - 1,2 miliarde lei, Lignitul - 370 milioane, Termţlectrica - 490 milioane) şi totuşi îşi fixează lefuri exorbitante. Deşi în fapt e vorba de bani publici. Ba, Guvernul vrea să le şi şteargă dato