Statul ar putea cumpăra reclamă în cataloagele tour-operatorilor străini, potrivit propunerii ANAT
Patronii de agenţii de turism sunt supăraţi pe ministru pentru că nu au voie să ceară comisioane mai mari de 10% pe tichetele de vacanţă
Reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) cer bonusuri de la buget pentru turiştii străini aduşi în staţiunile româneşti. Ei i-au cerut ieri Elenei Udrea, ministrul Turismului, să le acorde între doi şi cinci euro pe cap de străin, prin aşa-numita taxă sau “stimulent de incoming”, după modelul consacrat din alte state. "Tour-operatorii străini, printre care TUI şi Dertour, au cerut ca statul român să-i sprijine pentru riscul de a vinde pachete turistice în România. Ca să-i ajutăm să ne vândă nouă serviciile, statul trebuie să ne ofere un asemenea stimulent, calculat pe cap de turist şi pe noapte de cazare", a declarat pentru Gândul Corina Martin, preşedintele ANAT. Nu se ştie însă care va fi circuitul banilor, propunerea fiind discutată doar la nivelul Consiliului Consultativ al Turismului. O variantă avansată de şefa ANAT este ca statul român să cumpere reclamă în cataloagele marilor tour-operatori străini pentru destinaţia turistică România.
Turismul are nevoie de undă verde de la Finanţe
Acestea sunt doar discuţii de tatonare, pentru că decizia aparţine Ministerului Finanţelor Publice şi Guvernului. "Dacă nu le putem introduce anul acesta, ar fi bine să le pregătim pentru anul viitor", a declarat Udrea după întâlnire. Ea a făcut totuşi o simulare din care reiese că venirea unui milion de străini în România ar însemna o cheltuială de două milioane de euro din bugetul Ministerului Turismului, la o taxă de minimum doi euro. Din datele statistice oficiale reiese că sosirile înregistrate în unităţile de primire turistică au scăzut cu 16% în primele patru luni din 2009, comparat