Brazilienii au găsit primele rămăşite ale Airbusului în aria cuprinsă între coasta de nord-est a Braziliei şi Arhipelagul Capul Verde. Din cauza turbulenţelor, zona este numită „Triunghiul Bermudelor II“. Căutările epavei Airbusului A330, dispărut în noaptea de duminică spre luni, se desfăşoară pe o arie de circa 2.000 de km în Oceanul Atlantic. Cuprinsă între coasta de nord-est a Braziliei şi Arhipelagul Capul Verde, zona de căutare nu este acoperită în totalitate de radare, iar marinarii şi piloţii o consideră una dintre cele mai periculoase din cauza furtunilor şi a turbulenţelor violente.
Forţele aeriene braziliene au trimis în zonă, încă de luni, un avion Hercules C 130, special echipat pentru căutarea cutiei negre, şi o aeronavă de supraveghere Embraer AWACS pentru detectarea eventualilor supravieţuitori.
În acelaşi timp, autorităţile franceze au trimis în largul coastei somaleze două avioane de recunoaştere Atlantique ATL 3 şi nava militară Mistral, dotată atât cu o paltformă pentru elicoptere, cât şi cu un spital cu 69 de paturi.
Ieri, în jurul orei 15.00 (ora României), avionul Hercules C 130 aparţinând forţelor aeriene braziliene a raportat descoperirea mai multor fragmente ale avionului şi a unei bucăţi dintr-un scaun la 650 km nord-est de Arhipelagul Fernando de Noronha. Epava aeronavei era căutată în continuare.
Cum s-a stabilit aria de căutare
Autorităţile aeronautice braziliene au luat în calcul aria cuprinsă între punctul ultimului contact radio şi următorul punct unde trebuia să apară avionul pe radar.
Ultimul contact cu avionul dispărut a avut loc la ora 01.33 GMT, la punctul „INTOL“, la 565 km în largul Natal (nord-estul Braziliei). Logic, aparatul urma să apară apoi pe radarele situate pe Insula Sal, în Arhipelagul Capului Verde, la circa 450 km vest de Senegal,