Hotărâţi să-şi lanseze propriile afaceri, viitorii antreprenori găsesc nişe care să le aducă profit chiar şi în timp de criză. Portaluri web pentru viitoarele mămici, aqua-parcuri sau mine saline artificiale sunt cele mai noi idei cu care tinerii timişoreni vor să cucerească lumea afacerilor. Grupaţi în echipe, viitorii antreprenori şi-au pus toată creativitatea la lucru pentru a găsi idei inovatoare de afaceri, care să atragă atenţia investitorilor din România.
După ce au sondat piaţa şi au aflat care sunt segmentele încă neacoperite de alte firme, tinerii timişoreni şi-au prezentat ideile în faţa unei comisii de experţi, în cadrul proiectului Trepan, organizat de Universitatea din Craiova, în colaborare cu Universitatea din Lisabona. Prin intermediul acestui program, 40 de timişoreni, decişi să fie propriii lor şefi sunt pregătiţi gratuit, pentru a se lansa în afaceri.
Îşi iau soarta în mâini
Pentru a capta atenţia specialiştilor, viitorii antreprenori şi-au pregătit prezentări originale, în care au inclus toate motivele pentru care ideile lor merită să fie puse în practică.
„Am prezentat o mică scenetă, pentru a explica membrilor comisiei că viitoarele mămici au mare nevoie de informaţii”, a spus Nicoleta Cazacu. „Portalul pe care îl vom lansa noi va avea de toate: de la haine, la discuţii cu avocaţi şi sfaturi de la specialişti, toate dedicate gravidelor”, a adăugat viitorul antreprenor. Ideile de afaceri „made in Timişoara” au continuat cu deschiderea unui aqua-park în Vestul ţării. Pentru că în Banat nu există niciun parc de distracţii, tinerii timişoreni sunt convinşi că o astfel de afacere ar atrage mii de clienţi.
Aflaţi în căutarea celor mai inovative afaceri, timişorenii vor să deschidă în capitala Banatului chiar şi o mină salină, cu rol important pentru dezvoltarea turismului medical