După modelul celor mai mari oraşe turistice din ţară, şi municipalitatea constănţeană a început, de ieri, montarea unor infochioşcuri în câteva zone din oraş şi judeţ, pentru care au fost alocaţi peste 500.000 de euro.
Chiar dacă, în marile oraşe ale ţării, aceste centre de informare în sistem electronic, care furnizează instantaneu, 24 de ore din 24, cele mai diverse informaţii de interes turistic, există de câţiva ani buni, în Constanţa, principala atracţie turistică a verii, nu a existat până ieri niciun astfel de punct de informare.
Montarea celor nouă infochioşcuri face parte dintr-un proiect transfrontalier, realizat de autorităţile constănţene împreună cu bulgarii, acţiune al cărei scop vizează informarea cetăţenilor în mai multe domenii de activitate. Pe lângă cele nouă, şi în Bulgaria vor mai fi instalate alte şapte. Potrivit informaţiilor furnizate de purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Constanţa, Cristian Moldovanu, bugetul total al proiectului s-a ridicat la 560.720 euro, din care contribuţia CJC a contribuit cu 70.000 de euro, finanţarea nerambursabilă fiind de maxim 490.720 euro (echivalentul a 87,52% al costurilor totale eligibile estimate).
Reţeaua tip InfoTouch îşi propune să ofere informaţii din domeniul economic, al dezvoltării locale, al posibilităţii de colaborare între agenţii economici de fiecare parte a graniţei şi al protecţiei mediului. De asemenea, sistemele Infotouch vor cuprinde şi descrieri complete, din punct de vedere geografic, economic, potenţial existent în zonă, ale localităţilor în care sunt montate infochioşcurile.
Astfel, în judeţul Constanţa, infochioşcurile au fost montate în cursul zilei de ieri, la sediul primăriei, în Mamaia, în Mangalia - la sediul Muzeului de Arheologie Callatis, în Eforie, Murfatlar, Năvodari şi în Negru Vodă - la Primărie, iar mâine vor fi instalate la Ostrov - la sediu