„Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Veţi suporta rigorile legii!” este mesajul care bombardează telefoanele celor care sună aiurea la Serviciul Unic de Urgenţă. Măsura vine să îi descurajeze pe cei care ocupă liniile de urgenţă, în timp ce alte persoane ar putea fi în pericol. Potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, din data de 20 martie, de când a intrat în vigoare proiectul de descurajare a persoanelor care utilizează abuziv 112, până la 18 mai, au fost trimise 324.729 astfel de SMS-uri. Costurile sunt suportate, timp de trei luni, de către companiile de telefonie mobilă. Decizia este motivată atât de faptul că peste 90% din numărul apelurilor la 112 sunt abuzive şi tot peste 90% din aceste apeluri false sunt iniţiate din reţelele publice mobile de telefonie.
Rapoartele STS arată că 3.641 de abonaţi au primit câte 20 de mesaje, deoarece au apelat abuziv numărul de urgenţă de 5 până la 10 ori, în cursul aceleiaşi zile. Alţi 12.861 de abonaţi, au primit câte un singur SMS, deşi au apelat fră motiv, tot de până la 10 ori pe zi, numărul 112, pentru că, potrivit STS, aceştia au apărut pentru prima oară pe lista apelanţilor abuzivi.
2.750 de persoane au primit, până la 50 de SMS-uri fiecare, în total, 194.300 de mesaje, după ce au sunat de peste 10 ori în cursul aceleiaşi zile, la 112, fără a semnala fapte concrete.
Numărul apelurilor ilegale a scăzut după 20 martie
Reprezentanţii STS spun că, din cele 9.143.558 de apeluri înregistrate de centrala 112, anul acesta, în intervalul 1 ianuarie-18 mai 7.814.171 sunt false. Statisticile arată că apelurile false către Sistemul Naţional Unic de Urgenţă, s-au rărit după introducerea sistemului de trimitere de mesaje către apelanţii care sună abuziv la 112. Astfel, în intervalul 20 martie-18 mai 2009 numărul total de apleuri false a fost de 3.146.870, cu