Luni, 1 iunie 2009, ora 12.00. Vestea că avionul Airbus A330 aparţinând companiei Air France, cu 228 de persoane la bord, a dispărut de pe radar deasupra Oceanului Atlantic, în timpul cursei între Brazilia şi Franţa, a amuţit aeroportul parizian Charles de Gaulle. Sursa: Reuters După 12 ore au început să apară informaţii în legătură cu descoperirea unor rămăşiţe ale aeronavei, indicii care să lămurească circumstanţele producerii "celei mai mari catastrofe din istoria aviaţiei franceze civile".
Potrivit Biroului de Statistici privind Accidentele Aviatice, accidentul este pe locul 22 în topul celor mai grave din istorie. Liderul listei negre este catastrofa aviatică din 27 martie 1977, din Tenerife, când au murit 538 de persoane.
Numărul accidentelor este în scădere În faţa acestei tragedii, sub influenţa imaginilor cu rudele îndurerate ale pasagerilor cursei şi a informaţiilor care personalizează lista cu 228 de nume în poveşti de viaţă, dezbaterea privind siguranţa transportului aerian a prins din nou contur. Deşi, anual, se petrec accidente aviatice, statisticile şi articolele de specialitate susţin că transportul aerian este mai sigur decât în trecut. Datele publicate de Biroul de Statistici privind Accidentele Aviatice, cu sediul la Geneva, arată faptul că anul trecut au avut loc 149 de accidente aviatice, cu 879 de morţi. Adică cu 70 de accidente mai puţine decât în urmă cu zece ani, când au fost înregistrate 1.719 victime. Cel mai grav accident de anul trecut a fost cel din 20 august, când aeronava McDonnel Douglas MD-82 a companiei Spanair s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Madrid. Din cei 172 de oameni la bord, 154 şi-au pierdut viaţa. Anul acesta s-au produs, până în acest moment, 22 de accidente aviatice, cu 577 de morţi, cel mai grav fiind cel de luni. Un reprezentant al unei organizaţii care se oc