Peste 30.000 de maşini trec zilnic pe drumul dinspre Deva spre Nădlac, iar lipsa unei parcări duce la degradarea şoselei. Zeci de mii de euro au fost investiţi în reabilitarea drumului Sebeş – Nădlac, degradat în ultimii ani din cauza traficului de mare tonaj. Pe acest drum naţional circulă zilnic mii de TIR-uri care transportă mărfuri din România spre alte ţări din Uniunea Europeană sau din Turcia şi Bulgaria şi care folosesc punctul de trecere a frontierei de la Nădlac.
Chiar dacă peste cel mult o lună pe drumul naţional Sebeş-Nădlac nu va mai fi niciun şantier, pentru că lucrările de reabilitare se vor finaliza, circulaţia în condiţii bune va dura foarte puţin.
Sesizare fără răspuns
Primarul din Nădlac a spus că investiţia din banii statului în reabilitarea drumului va fi inutilă dacă nu se va construi şi o parcare pentru autovehiculele de mare tonaj.
„De şase ani de când sunt primar, tot cer să se facă o parcare pentru TIR-uri sau să se lărgească drumul cu încă o bandă. E inadmisibil ca aceste TIR-uri să distrugă drumul“, a declarat Vasile Ciceac, primarul oraşului Nădlac. Acesta a mai adăugat că în ultimii ani, de când traficul a crescut tot mai mult, a cerut ca drumul naţional să fie extins cu încă o bandă. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, lărgirea drumului ar fi foarte dificilă pentru că ar trebui expropriat teren de la foarte mulţi proprietari cărora le-ar fi luate parcele mici.
Procedurile birocratice ar fi costisitoare, ar dura foarte mult, iar până la finalizarea acestora va fi terminată autostrada din vest, care va rezolva problemele de pe drumul naţional 7 (DN7). Lucrările la autostrada Arad-Timişoara urmează să înceapă în câteva săptămâni, iar acest sector va fi continuat spre frontiera cu Ungaria, la Nădlac, dar şi spre centrul ţării, prin Lugoj şi Deva. @N