Piaţa de publicitate online din România a ajuns în 2008 la aproximativ 20 de milioane de euro (72,417,533 RON), potrivit celei mai recente ediţii a studiului ROADS („Romanian Online Advertising Study”), realizat de IAB Romania şi PricewaterhouseCoopers România. Studiul ROADS indică o creştere de 70%, în RON, faţă de anul 2007, când piaţa de profil a avut o valoare de 42,603,201 RON. Primul semestru al anului 2008 înregistra o creştere de 110% faţă de acelaşi
Piaţa de publicitate online din România a ajuns în 2008 la aproximativ 20 de milioane de euro (72,417,533 RON), potrivit celei mai recente ediţii a studiului ROADS („Romanian Online Advertising Study”), realizat de IAB Romania şi PricewaterhouseCoopers România.
Studiul ROADS indică o creştere de 70%, în RON, faţă de anul 2007, când piaţa de profil a avut o valoare de 42,603,201 RON.
Primul semestru al anului 2008 înregistra o creştere de 110% faţă de acelaşi semestru al anului 2007, însă al doilea semestru al anului 2008 a înregistrat doar o creştere cu 46% faţă de semestrul echivalent din 2007.
Cât de dificil va fi anul 2009?
„2008 a fost un an destul de bun pentru publicitatea online din România. Ar fi fost şi mai bun, dacă nu s-ar fi înregistrat regresul din trimestrul al patrulea. Altfel spus, dacă n-ar fi fost criza poate am fi înregistrat încă o dublare a pieţei de la un an la altul. Cum asta nu s-a întâmplat, mă mulţumesc doar să sper că anul 2009 nu va fi chiar atât de rău după cum se speculează sau se interpretează semnalele de până acum”, a declarat Cristi Petriceanu, Preşedinte al Asociaţiei IAB România.
Semnale de alarmă cu privire la piaţa locală de publicitate online au fost trase şi de directorul Neogen, Călin Fusu, într-un interviu anterior acodat CAPITAL Online. „În piaţa de publicitate online criza s-a manifestat până acum prin creşterea cererilor de colaboră