Compania americana Bechtel, cu afaceri anuale de peste 27 miliarde de dolari, a ridicat de la inceperea constructiei autostrazii Transilvania patru campusuri pentru muncitori, cu o capacitate totala de 1.450 de camere, baze de productie de grinzi pentru poduri, statii de asfalt si de beton, desfasurate pe suprafete de cateva zeci de hectare.
Desi au construit aceste miniorase pentru muncitori, in urma unor investitii de „zeci de milioane de euro", cum spun oficialii firmei, in cinci ani de zile americanii nu au finalizat niciun tronson din autostrada Brasov-Bors, care va avea 415 kilometri.
Campusurile Bechtel dispun de spalatorii proprii, teren de fotbal, zona de entertainment cu biliard si bere gratis pentru muncitori, sala de recreere cu televizoare cu plasma cu 24 de canale si sali de sport.
Cel mai mare campus este pe tronsonul 3C (Suplacu de Barcau-Bors), in localitatea Chiribis, si are o capacitate de 696 de locuri. In aceste miniorase sunt cazati peste 220 de straini, dintre care 170 sunt turci, dar si romani care locuiesc la o distanta mai mare de 100 de kilometri de santier. In plus, in zona de productie s-au realizat peste 600.000 de tone de agregate, peste 140.000 de tone de beton structural si peste 650 de grinzi pentru poduri, fiecare cu o lungime de circa 40 de metri. Bechtel lucreaza in prezent doar la tronsonul 2B pe o portiune de 42 de kilometri din totalul de 54, si la un viaduct de 1,8 kilometri de pe tronsonul 3C.
„Am investit zeci de milioane de euro in construirea bazelor de productie si a campusurilor pentru muncitori inca din 2004 cand am inceput organizarea de santier. Am decis sa lucram pe intreaga lungime a tronsonului 2B pentru ca aceasta este cea mai buna metoda pentru a finaliza cat mai repede cei 42 de kilometri pe care ne-am angajat sa-i finalizam", a declarat Michael Mix, directorul de proiect al autostrazii