Fragmente din epava unui avion, inclusiv un scaun, au fost descoperite in largul coastei Senegalului, in zona in care a disparut luni avionul Airbus A330 al companiei Air France, a anuntat purtatorul de cuvant al aviatiei militare braziliene, Jorge Amaral.
Sansele gasirii vreunui supravietuitor dintre cei 228 de oameni aflati la bord "sunt infime", dupa cum a recunoscut presedintele francez Nicolas Sarkozy, ceea ce face ca aceasta sa fie cea mai grava catastrofa din istoria Air France, prabusirea unui Concorde in iulie 2000 soldandu-se cu 113 morti.
Singurele indicii de care dispuneau ieri expertii biroului de investigatii a accidentelor aviatice din Franta (BEA) care ancheteaza disparitia Zborului AF 447 Rio de Janeiro-Paris erau duzina de mesaje automate transmise de echipamentele avionului, semnaland defectiuni majore ale sistemelor, marturia comandantului echipajului unui alt avion comercial, al companiei braziliene TAM, care a survolat zona accidentului si care a declarat ca a vazut flacari la suprafata oceanului, la care s-au adaugat cateva fragmente ale epavei. Mult prea putine informatii pentru a se putea raspunde la intrebarile privind circumstantele catastrofei, arata Le Monde, enumerand cateva dintre problemele a caror solutie este asteptata de la experti.
Cum se explica tacerea echipajului si a aparatelor de inregistrare si transmitere a informatiilor de zbor?
Radarele, pilotii si aparatura de bord ar fi trebuit sa furnizeze informatii. Dar zona in care se afla avionul in momentul presupus al accidentului nu este acoperita de radare. Echipajul nu a transmis nici un mesaj radio de alarma, iar cele trei balize de semnalizare care ar trebui sa se declanseze automat in cazul unui soc nu au pornit, ceea ce inseamna ca accidentul s-a produs brusc, iar pilotii, incercand sa controleze aparatul, nu au mai avut timp sa