Prăbuşirea concernului General Motors, unul dintre cele mai mari falimente din istoria industrială a Statelor Unite, va avea un impact minim asupra activităţii diviziei europene a grupului şi dealerilor din România.
Constantin Avromescu, directorul general al GM South East Europe, importatorul mărcilor Chevrolet şi Opel, a declarat pentru Business Standard că „mărcile din grupul GM nu vor avea foarte mult de suferit în urma reorganizării. GM Europe nu are nici o legătură cu divizia din America de Nord.
Reprezentantul GM South East Europe a explicat că automobilele Opel şi Chevrolet care sunt vândute pe piaţa din România sunt fabricate în Europa sau Asia, în timp ce gama de modele din Statele Unite este complet diferită. Afirmaţiile directorului Avromescu au fost susţinute şi de reprezentanţii companiei Rădăcini, importatorul Cadillac şi Hummer, care au admis totuşi că ar putea exista un efect pe termen scurt în materie de vânzări, care şi aşa sunt afectate de criză, anunţă www.informatiiauto.ro.
Datorii Chrysler către fonduri de pensii
Potrivit unui judecător din New York, vânzarea activelor Chrysler către Fiat S.p.A se va face vineri, deschizând astfel „calea“ pentru ieşirea din faliment a „Noului Chrysler“, informează Automotive News, citând Reuters. Judecătorul Arthur Gonzalez a scurtat prin decizia sa termenul de vânzare la patru zile, faţă de perioada obişnuită de zece zile.
Pentru a-şi asigura controlul majorităţii activelor Chrysler, grupul Fiat S.p.A a plătit două miliarde de dolari. Activele care au rămas nevândute, incluzând mai multe fabrici, vor urma procedura de faliment şi vor fi lichidate. Faţă de vânzarea aceasta s-au înregistrat 360 de contestaţii, cea mai mare opoziţie având-o trei fonduri de pensii din statul Indiana, care au de recuperat creanţe de la Chrysler. Compania, intrată în procedură de faliment p