Termenul acesta a fost promis de autorităţile de la Bucureşti, în frunte cu ministrul transporturilor Radu Berceanu. Autostrada Arad-Timişoara, mult aşteptată de bănăţeni şi ardeleni, trebuie finalizată în 2011. Pentru respectarea termenului ministrul Berceanu mizează pe cuvântul constructorilor dat atunci când au primit la semnat contractul de aproape 300 de milioane de euro.
„Cred că aceste firme sunt conştiente că în funcţie de modul în care vor trata această lucrare depinde şi posibilitatea lor de a mai câştiga alte sectoare de autostradă”, a spus Berceanu.
Drumul ruşinii, cel de la Lugoj
Autostrada vestului este construită de consorţiul de firme spaniolo-italian FCC Construccion – Astaldi. Prima dintre aceste societăţi lucrează şi pe drumul naţional Timişoara – Lugoj, care trebuie finalizat până în iulie 2009. Lucrările pe aceast segment sunt mult întârziate, iar Radu Berceanu a numit construcţia pe drumul Timişoara - Lugoj ca „ruşinea Ministerului Transporturilor”.
„Pe de altă parte, întreg tronsonul Sebeş - Nădlac va fi gata înainte de octombrie 2009, mai exact în luna iulie”, a dat asigurări premierul Emil Boc. Drumul naţional Sebeş - din judeţul Arad este cel mai circulat din vestul ţării, zilnic fiind înregistrat un trafic de cel puţin 30.000 de maşini.
Pe acest tronson trec aproape toate maşinile de transport care vin din centrul şi sudul ţării, cu destinaţia vama Nădlac. De fapt această rută funcţionează în prezent pe post de autostradă pentru tot tranzitul care vine din estul Europei cu destinaţia Occident. ;