Grupul Supreme, unul dintre cei mai mari producatori locali de dulciuri, pregateste lansarea pe piata a cafelei Saga, dupa aproximativ 8 ani de la vanzarea brandurilor sale de cafea catre Kraft Foods.
"Intram pe segmentul mainstream (mediu - n. red.) al pietei de cafea macinata cu brandul Saga. Aceasta lansare implica doar investitii in marketing, deoarece capacitatile actuale de procesare sunt suficiente", a declarat Cristian Stancu, directorul de marketing al companiei Supreme Chocolat. Procesarea cafelei este primul business dezvoltat in Romania de proprietarii Supreme - fratii Jihad si Johhny Jabra - la inceputul anilor '90. In 2001, dupa ce afacerea ajunsese la un rulaj de circa 7 mil. euro, acestia au vandut brandul de cafea Nova Brasilia companiei americane Kraft Foods, insa au continuat sa proceseze cafeaua pentru noii proprietari ai marcii.
Contractul incheiat intre Supreme si Kraft in anul 2001, aflat inca in derulare, interzicea procesatorului sa intre pe piata cu propriul brand pe o perioada limitata de timp, care acum este finalizata, potrivit lui Cristian Stancu.
Vor produce doua marci concurente
Supreme arunca Saga in lupta cu Nova Brasilia, fostul sau brand, dar si cu Tchibo si Cafea Fortuna, marci pozitionate pe segmentul mediu de pret.
"Nu vad o competitie directa intre Saga si Nova Brasilia pentru ca noi vedem Nova Brasilia ca fiind pozitionata pe segmentul inferior de pret", spune Stancu. Pe de alta parte, reprezentantii Kraft au precizat anterior ca aceasta marca este pozitionata tot pe segmentul mediu.
Pe piata cafelei, estimata la 250 mil. euro, cele mai vandute branduri in retail sunt Jacobs (Kraft), Doncafe (Strauss) si Nescafe (Nestle), potrivit datelor disponibile.
Supreme proceseaza cafea si pentru un retailer de talie internationala, in sistem marca privata. Aceasta colaborare a permis