Inmatricularile Dacia pe piata franceza au avansat in luna mai cu 62% la un volum total de 3.781 de autovehicule, inregistrand cel mai accelerat ritm de crestere in comparatie cu celelalte marci auto, potrivit datelor statistice ale Comitetului Constructorilor de Automobile din Franta.
Piata franceza este cea de-a doua cea mai mare pentru Dacia, dupa cea germana, vanzarile constructorului autohton fiind impulsionate de programele de tip "Rabla" desfasurate pe cele doua piete. Pe locul doi dupa Dacia din punctul de vedere al avansului vanzarilor este grupul Hyundai-Kia, cu un avans de 43% la nivelul lunii mai, la 4.536 de masini, in contextul in care Hyundai a lansat in Franta in ultimele 12 luni doua modele de mici dimensiuni, i10 in clasa mini si i20 in clasa mica.
Prima de casare in Franta este de 1.000 de euro, la care se adauga pentru Sandero GPL bonusul ecologic de 2.000 de euro, disponibil doar pentru versiunile pe GPL, care coboara pretul la 5.900 de euro. In cazul motorizarilor diesel, bonusul ecologic este de 700 de euro datorita emisiilor de dioxid de carbon de 120 g/km. In Germania Sandero este promovat ca masina de 5.000 de euro, in contextul in care din pretul de 7.500 de euro se scade prima de casare de 2.500 de euro.
La nivelul primelor cinci luni, vanzarile Dacia pe piata franceza au crescut cu 6,2%, la un nivel de 19.265 de autovehicule, inregistrand cel de-al saptelea cel mai mare ritm de crestere pe aceasta piata. Incepand de la jumatatea lunii mai si Spania, piata unde vanzarile de masini au scazut cu 40% la nivelul primelor cinci luni, a anuntat ca va implementa un program "Rabla" in care prima de casare pentru Sandero este de 2.000 de euro.
In prezent productia uzinei de la Mioveni este de 1.200 de masini pe zi si se lucreaza sase zile pe saptamana, iar de pe data de 15 iunie aceasta va fi majorata la 1.340 de autovehicu