- Diverse - nr. 309 / 4 Iunie, 2009 Nu stim cat de tare se resimte criza financiara prin alte domenii, cert este ca politicul pare lovit din plin. Altfel, cum se poate explica lipsa oricaror strategii de campanie, a mesajelor clare si incurajatoare pentru populatie in aceasta "campanie" pentru europarlamentare? Atat de jalnic si de obscur s-au prezentat candidatii nostri la europarlamentare, incat nici macar nu ne-au creat efectul unei ... iluzii optice. Sigur, pot numi si o calitate a acestei cele mai recente campanii: am scapat, in mare, de mici si carnati. La schimb, s-a recurs, ca singura si cea mai ieftina parghie electorala (nu ca ar fi costat ceva, banii venind de la Uniunea Europeana), la circul mediatic. Imaginea mentala a electorului, in momentul intim dinaintea votarii, "cadrand" perfect cu situatiile la care a fost expus in "campanie", in cabina strecurandu-se: "pipite", onanisti, alaturi de spagari sau mistocari. Daca unii politicieni au fost numiti "papagali", altii cu siguranta considera ca totul e "sa dai cu papagalul." Pentru ca lucrurile nu merg in Romania, suntem vinovati noi, cei care am votat. Actuala rezerva generalizata fata de clasa politica, regasita in sintagma "mi-e sila de politica", in care toata lumea se refera, evident, la... politicieni, tot noua ni se reproseaza. Acesta este discursul unui foarte tanar politician, care a lasat in urma reflexul jurnalistic in schimbul celui de ocazie, prilejuit de o noua si mai... "civica" functie. Cei care au urmarit de curand o emisiune locala pe marginea alegerilor europarlamentare, au aflat cu stupoare ca motivul pentru care politicienii nostri nu s-au angajat la o campanie reala este ,,lipsa de informare a populatiei referitor la Uniunea Europeana". Afirmatia este "mind-blowing", cum spun americanii, venita din partea unui fost jurnalist. Pai, daca nu in timpul campaniei pentru europarlamen