Bancile cu rezonanta mondiala au descoperit ca afacerile cat mai diverse cresc profiturile si ca investitiile sunt esentiale in aceasta perioada de criza. Exigentele acestui nou tip de afacere, insa, au deschis usa pentru femeile capabile care doreau sa urce in cariera in domeniul bancar.
Aceasta situatie nu este unica in istorie. In 1958, Hilda Harding a devenit prima femeie din Marea Britanie care a devenit manager al sucursalei Barclays de pe Hanover, Londra, aminteste Times Online.
Oportunitatile pentru femei au crescut pe masura ce s-a dezvoltat sistemul de educatie. Devine din ce in ce mai mult o certitudine ca tot mai multe femei vor ajunge in posturi cheie in anii ce vin, insa acest fapt se datoreaza, in principal, fortelor pietei, neavand mari implicatii sociale.
Din ce in ce mai mult, banii ajung pe mana femeilor, si acestea isi doresc un nou stil de bancher, care sa dea dovada de inteligenta, atat tehnica, cat si emotionala.
In aceasta arena a competitiei, unde dura realitatea a faptului ca doar cel mai bun castiga este pe primul plan, acest trend ar putea sa schimbe criteriile traditionale pentru identificarea celui mai bun candidat. Si ca o consecinta evidenta, se impune si un nou tip de lider care sa conduca aceasta noua "specie" de bancheri.
De obicei, carierele femeilor progreseaza inconsecvent. Este mult mai probabil ca femeile sa faca o pauza in cariera si sa o porneasca inspre o alta directie. Acest lucru poate avea un impact negativ asupra experientei acumulate de ele, insa nu trebuie sa umbreasca recunoasterea calitatilor lor.
De ceva timp incoace, institutiile financiare de top au cautat moduri prin care sa coopteze un segment mai mare de oameni capabili sa rezolve problemele, creand oportunitati atractive pentru femeile talentate si sustinandu-le dezvoltarea profesionala pe