» Expertii care au inceput sa investigheze cauzele prabusirii avionului Air France sunt reticenti in a emite ipoteze, iar in absenta unor date oficiale, speculatiile abunda.
» Cele mai multe semne de intrebare le provoaca tacerea pilotilor, care nu au transmis nici un semnal SOS.
Confirmarea oficiala a faptului ca resturile descoperite in Oceanul Atlantic provin din epava avionului A 330 apartinand companiei Air France care a disparut a redus aria operatiunilor de cautare si recuperare, acestea ramanand insa extrem de laborioase. seful Biroului francez de investigare a accidentelor aviatice (BEA), Paul-Louis Arslanian, a declarat chiar ca "nu este prea optimist" in privinta sanselor de recuperare a cutiilor negre ale avionului, care contin informatii ce ar avea o contributie esentiala la elucidarea cauzelor celei mai grave catastrofe din istoria Air France, a doua ca amploare in istoria aviatiei civile mondiale dupa prabusirea, in noiembrie 2001, a unui avion al companiei American Airlines in Queens (New York), care a provocat moartea a 265 de oameni.
Arslanian a dat insa asigurari ca, desi cutiile negre reprezinta un instrument foarte util pentru anchetatori, "nu inseamna ca, daca le recuperam, vom sti ce s-a intamplat, iar daca nu le recuperam, nu vom afla". Piloti experimentati si experti in aviatie din intreaga lume incearca sa gaseasca explicatii privind cauzele posibile ale dezastrului aviatic, subliniind la unison ca aparatul de zbor Airbus A 330 este unul dintre cele mai sigure.
» Intrebari si ipoteze
Cotidianul italian La Repubblica il citeaza pe judecatorul Rosario Priore, care a anchetat accidentul aviatic cunoscut sub numele "macelul de la Ustica", soldat cu moartea a 81 de oameni, din 27 iunie 1980, cand un avion al companiei Itavia s-a rupt in zbor, fara avertisment, si a disparut in mare, intre insulel