Avionul Airbus A330, care s-a prabusit luni in Oceanul Atlantic, zbura cu o viteza "eronata", afirma cotidianul Le Monde, in editia electronica, citand surse apropiate anchetei. In plus, o serie de mesaje automate transmise de avion intriga specialistii.
In cursul acestei zile, sustine Le Monde, Airbus va da publicitatii o recomandare, validata de Biroul francez pentru anchete si analize (BEA) si destinata tuturor companiilor care utilizeaza aeronave A330, prin care se afirma ca "in cazul unor conditii meterologice dificile, echipajul trebuie sa conserve puterea reactoarelor si sa mentina asieta (inclinare longitudinala a unei nave din cauza repartizarii neuniforme a incarcaturii) corecta pentru a mentine avionul in linie".
Un purtator de cuvant al BEA a negat insa, pentru AFP, ca recomandarea va fi publicata joi.
In cazul accidentelor, publicarea unei recomandari este "un lucru normal" in perioada anchetei, dar Airbus "nu a primit nicio instructiune din partea BEA" in acest sens, a dezmintit si un purtator de cuvant al constructorului de avioane.
"Daca BEA face o recomandare atat de curand, inseamna ca stie foarte clar ce s-a intamplat. Iar daca stie ce s-a intamplat, are obligatia de a face o astfel de recomandare, din motive de securitate, pentru a putea evita repetarea unui astfel de eveniment", a explicat Jean Serrat, fost comandant de bord.
"Primul lucru pe care trebuie sa il faci cand intri intr-o zona de turbulenta este sa reduci viteza, pentru a atenua efectele turbulentelor", dar, daca viteza este prea mica, risti sa cazi, explica el.
"Daca BEA face o recomandare prin care va cere pilotilor sa nu reduca viteza, aceasta inseamna ca pilotii cursei Rio-Paris au redus prea mult viteza?, s-a intrebat fostul comandant.
Ultimul mesaj automat trimis de Airbus: Cadere libera
Pres