Se incheie poate cea mai plicticoasa campanie electorala din ultimii 20 de ani. Multi vor pune aceasta plictiseala pe seama lipsei scandalurilor. E drept, in afara de atacurile la Monica Macovei si de ineptiile Elenei Basescu nu-mi aduc aminte de ceva notabil.
Nici pomana electorala n-a fost la mare cinste, cu exceptia "primei case" de la Guvern, nici tu pungi cu mancare, canci mobile, canci ochelari de soare, de abia am vazut niste pixuri, baloane si brichete.
S-a maturizat clasa politica, vor zice optimistii. Aiurea! A fost doar o totala lipsa de interes si de miza. Cei care trebuie sa intre in PE, adica primele locuri, au mandatul asigurat, iar pentru ceilalti nu a fost considerata necesara cine stie ce investitie. Partidele stiu bine ca mandatele de europarlamentar sunt profitabile exclusiv pentru titular.
Ca doar pe baza lor nu poti sa multumesti clientela, sa imparti posturi, bani, resurse si sa tragi astfel un enorm profit. Dupa europalamentare, poti doar sa intaresti familia politica de care apartii, dar cum politicienii romani habar nu au, de fapt, daca sunt de dreapta sau de stanga, si se comporta perfect oportunist, n-au absolut niciun fel de interes pentru asa ceva.
Sloganele de campanie au fost cumplit de plicticoase, daca nu chiar neinspirate, spoturile TV la fel, iar afisele perfect banale.
Despre ce vorbim?
Dar campania a fost extrem de plicticoasa in primul rand pentru ca nu s-a discutat nimic la obiect. Politicienii, de la premier, la ultimul de pe lista, au batut apa in piua cu ce stiu ei mai bine si cred ca prinde la popor, adica populisme ieftine. Pensii, salarii, somaj, drumuri, adica exact temele care nu au nicio legatura cu Parlamentul European.
Daca un politician are mari proiecte in aceste domenii, nu are decat sa ramana in tara si sa le puna in practica. Dar